Kamwe kuacha. En helt ny betydelse

Att aldrig ge upp. Har väl aldrig riktigt funderat på vad det verkligen betyder. Men för snart två månader sedan så flyttade jag till Övertårneå för att plugga till elektriker. Inte skulle väl det vara så svårt? Ja, förutom att vara borta från min pojkvän och familjen. Men allt har varit så mycket svårare än vad jag nånsin skulle ha trott att det skulle vara.. Det var ju faktiskt nästan 5 år sedan som jag verkligen pluggade senast och verkligen försökte förstå! Så nu när jag sitter här och försöker plugga och lära mig samtidigt som jag längtar hem till Luleå ( som jag aldrig trodde att jag skulle sakna ) så är det så sjukt svårt att bara koncentrera mig på mina studier. El är verkligen ingen lek! Jag menar tänk på det! Det är irriterande svårt att förså allt! Allt från fasledare till sensorer och kretsscheman till el över huvud taget! Allt blandas ihop i skallen på mig och blir bara konstigt och ologiskt! Huvva.. Jag har iallafall väldigt tur att ha min mamma och min pojkvän som stöttar mig genom allt här. 
Sen att äntligen få bo ensam! JIPPIEEE! Eller? Nu väntar jag ju fortfarande på en etta då jag har en "rumskompis" som inte vet riktigt vad städa och diska är.. Men men.. En etta får jag väl snart. Hoppas jag.
 
Så nu betyder kamwe kuacha nånting helt annat. Kan som inte ens säga vad det betydde förut! Men nu betyder det iallafall att jag aldrig nånsin ska ge upp tron om mig själv. Att även om det är svårt och jobbigt så ska jag fortsätta kämpa och plugga! Även fast allt hemma i Luleå bara skriker efter mig... Vill som sagt egentligen bara hem. Kan nog inte påstå att jag längtat till julen så här mycket sen jag var ett litet barn. Bara tanken på att få fara hem i två underbara veckor känns så fantastiskt! 
 
Hoppas inte heller du ger upp! För jag ska då fan kämpa tills jag är en elektriker!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0